後來被禁的那個廣告

歌詞出處: http://blog.roodo.com/walkingsky/archives/7781279.html

Where did the weekend go
I say to Steve
As the elevator opens
On the 7th floor of hell
我對STEVE說著 這周末不知道要去哪
此時痛苦深淵般的七樓電梯門又開了

Third cup of coffee
Now I’m half awake
Start to wander through my email
Getting cozy in my cell
三杯咖啡下肚卻半睡半醒的我
開始在我的小辦公間裡窩著隨便看看email

1-2-3-4-5 more hours
crush my soul
and send me flowers
take me home
where I can be myself again
還剩一二三四五個小時
內心滿是煎熬 卻又充滿期待
只想回家重新做我自己

Someday
And stay out late
And live the life I want
I know
One day
I’ll leave this dull grey cubicle behind
If the rent could still be paid
總有一天
我要睡到中午
熬夜晚睡
過我想過的生活
我知道
總有一天
我一定要把這個乏味灰暗的小辦公間拋在腦後
只要房租還付得出

Try to be different
Wore striped socks today
I think that everybody noticed
Heard them talking in the hall
試著變些花樣 今天穿條紋襪
以為每個人都會注意
聽到他們在走廊討論

Hey you know there’s muffins
On Todd’s desk
Well I better hurry now and get one
Guess I’ll have to miss that call
你可知道TODD的桌上有小鬆糕
我得趕快去拿一個
看來只好漏接那通電話啦

1-2-3-4-5 more hours
sing my love songs in the shower
brush my teeth
and try to plan my getaway!
還剩一二三四五個小時
一邊淋浴一邊唱著情歌
一邊刷牙一邊想著從現實脫身

Someday
Monday I’ll sleep in ‘till noon
And stay out late
And live the life I want
I know
One day
I’ll leave this dull grey cubicle behind
If the rent could still be paid
總有一天
我要睡到中午
熬夜晚睡
過我想過的生活
我知道
總有一天
我一定要把這個乏味灰暗的小辦公間拋在腦後
只要房租還付得出

The dental plan
Serves me well
Love my ergonomic chair
Steady pay
That I never seem to save
I’ve been wasting too much time
I don’t wanna be there
牙齒保險還蠻好用
我愛我的人體工學椅
穩定的薪水 這句話卻從還沒聽說
我已經浪費太多時間
我不想再待下去

Someday
Monday I’ll sleep in ‘till noon
And stay out late
And live the life I want
Because
One day
I’ll leave this dull grey cubicle behind
Things are gonna be different
總有一天
我要在星期一睡到中午 熬夜晚睡
過我想過的生活
因為總有一天
我要甩開這個乏味灰暗的小辦公間
一切將會不同

Someday
Monday I’ll sleep in ‘till noon
And stay out late
And live the life I want
One day
I’ll kiss this dull grey cubicle goodbye
goodbye goodbye
If the rent could still be paid
總有一天
我要在星期一睡到中午 熬夜晚睡
過我想過的生活
總有一天 我要吻別這個灰暗的小辦公間
再見 再見
房租一定還付得出來

----
是首很輕快的歌。
很跳出,不知道怎麼形容這種感覺,
就是一聽到時,就很容易進入它的節奏之中。
我很喜歡這首歌。
arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 marsed 的頭像
    marsed

    澄黃之月

    marsed 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()